Pusaka iLmu

Aku Seorang Pencinta & Perindu kpd ILmu yg Memberikan Aku Manfaat di Dunia & di Akhirat.

I made this widget at MyFlashFetish.com.

Promosi Produk Jualan kami ( tekan gambar di bawah)

PERHATIAN SEMUA ...!!!
TEKAN jah kat topik Yang nak dibaca...
HARAP MAKLUM...

Monday, October 5, 2009

Hepy Besday

Salam kemaafan kepada diri yang bergelar sahabat. Post kali nie Khusus aku tujukan untuk sahabat yang menyambut hari lahir pada 4 Okt ( Mohd Afif b. Husain ) & 6 Okt ( Mohd Fadhlullah b. Md Noor ).
Alhamdulillah dapat gak sambut besday ke 23, diharap moga dipanjangkan lagi umur kalian, murah rezeki, & sentiasa berada dalam barokah Allah swt. Hanya ungkapan doa la yang mampu aku hulurkan kepada kalian. Dan semoga Persahabatan kita akan kekal hendaknyer.
Sebenar aku terkenangkan kisah masa kt sekolah dlu, masa 2 besday aku, cam biaso la malam 2 afif, rafiz, nazran, dll tido kt umah aku, malam 2 demo nie just nmpak cam beso la, aku pn terpikir gk, alahai demo nie xingat or xtahu yang malam nie besday aku, saat aku terpikir 2 sedih gk laa...
Pagi esk 2, aku heran naper la member2 aku nie bangun awal dan gi awal ke sekolah, sedangkan aku xsiap ape pn lg, sebab biasanyer seminit duo nk bunyi loceng br kitorang g sekolah, maklum la kami nie hero sekolah n pelajar cemerlang, he3... lgpun umah aku ng sekolah 2 kir0 sebelah jer, selangkah kuar dari pintu umah terus masuk pintu no 2 sekolah... p yang dekat nie la lg senang nk ponteng sekolah. Naseb baek mak aku sporting...
Sambung balik..., pg 2 aku tanya ler naper dorang awal sangat g sek sampai xtunggu aku pn, pe punyer member la, ptut ker dorang senyum jh.. ish3... ph sebelum dorang gerak ke sekolah, afif pon bg la sekeping kertas kt aku, dio cakap bukak kertas nie bla dorang da masuk kawasan sekolah, sambil tersenyum, dorang pn jalan meninggalkan aku terpinga2 kt muka pintu...
Bilo dorang masuk kwsn sek, aku terus bkak la kertas 2, ai tau dio tulis ap0? he3.., kompem la korang xtau... ha nie nk gtau.. dio suruh aku jalan g kt almari kt blik kitorg tdo n bukak almari 2, mcm mencari harta karun aku ras0, tut tut bla aku bkak jer...
Nampak la hadiah besday utk aku, beserta kad ucapan, afif yang tulis kad 2, aku kenal sangat ng tulisan dio, mn tidaknyer msa 2 kr0 aku kamcing la ng dio, 2 yang aku knl tulisan dio 2... tp xleh gtau la pe y dio tulis, BAHAYO... dio pn ad sebut la nm2 member aku y berpakat bli hadioh kt aku... lepas aku bac0 kt ucapan 2, terharu plak aku raso.. he3.. Mas0 kt sekolah 2, aku wk biaso la... p senyuman manis 2 tetap ad... he3. Setiap kali besday kami, mesti aku terkenang saat itu.. Pasal Fadhlu nie pn banyak citer gk, maklum la aku ngan dio rapat start tahun pertama masuk sekolah menengah hingga sekarang. Dio pn da macam kembar ng aku.he3.. p sekarang dio da kawen, p jangan Sape2 brani KaCo bini dio, cz 2 kak ipar aku,.. he3.
Kalu nak kenal kak ipar aku 2, bukak la kt koleksi gambar (Perkahwinan ; Fadhlullah)..he3. Same-same 30 juzuk al-quran dalam dada, kir0 dorang nie bukan calang-calang orang gk la tau,.. hurmm.. stakat nie je lah aku citer pasal nie... kenangan lebih seronok dikenang dalam ingatan drpd diluahkan dengan tulisan. kiro nie hanyalah skadar sedikit perkongsian ng orang jer... lgpun besday aku, fadhlu n afif same2 dalam bulan 10 & pada tahun yang sama (1986). Pertama Afif (4/10), kedua Fadhlu (6/10), & last aku la (18/10)... sebab 2 dalam 3 org nie aku yang paling sensitif n jiwang sikit, Adik bongsu la katakan... hik3...
k la... SALAM... INGAT!!! Jangan sape2 kacO Abang Afif & Abang Fadhlu aku 2, takut nanti akak-akak ipar aku jeles jer... hehehe...
Skali ag HEPY BESDAY to br0 Afif & br0 Fadhlu, jaga akak 2 dengan elok,.. Semoga Allah sentiasa meredhai kalian... Thanks for our friendship... (*_*)

Sudi - Sudikanlah Saudara/ri KU
Untuk Berkongsi Ilmu Pengetahuan &
Maklumat. Kerana Ilmu Yang Bermanfaat Akan
Menjadi Bekalan di Dunia & di Akhirat...
Wassalam...
Template by - Abdul Munir - 2008